Kansainvälinen vertaistuen päivä

9.10.2020

Kansainvälisen vertaistuen  päivän kunniaksi järjestämme voimaa vertaistuesta-verkkotapahtuman, jossa käsitellään vertaistuen merkitystä hyvinvoinnille.

Missä ja milloin: Teams-ohjelma 15.10.klo 17-18.30

Tapahtuman ohjelmassa:

- Maria Rautavan mielen ja kehon yhteistyö-luento

-Paneelikeskustelu teemalla voimavaroja vertaistuesta.

- OLKA-toiminnan esittely

Maria Rautavan esittely:

Pitkäaikaissairauden kanssa eläessä henkisellä hyvinvoinnilla, sen vahvistamisella ja ylläpitämisellä on suuri merkitys hyvinvoinnissa.  Henkinen hyvinvointi vaikuttaa kehoon ja sen kautta (pitkäaikais)sairauteen ja päinvastoin. Miten voit tukea ja vahvistaa mielen ja kehon yhteyttä, jotta voimavarasi vahvistuisivat ja ymmärtäisit niiden yhteistyön merkitystä pitkäaikaissairaudessa vahvemmin?

Luennossa kokemusasiantuntija, mielenterveystyön ammattilainen sekä stressinhallintavalmentaja Maria Rautava antaa näkökulmia siihen, miten voit päivittäin huolehtia ja vahvistaa palautumista, sekä mielen ja kehon yhteyttä. Maria on itse sairastanut pitkäaikaissairautta 17-vuotta ja tuntee erittäin hyvin sairauden merkityksen mielenhyvinvointiin.

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan vertaistuesta sekä mielen ja kehon yhteistyöstä.Tapahtuma on suunnattu kaikille aiheesta kiinnostuneille :)

Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse olka@lahdenlink.fi 14.10. mennessä.

Tapahtuma löytyy myös OLKA Lahti Facebookista. Toivomme, että jaatte tapahtumaa sähköpostitse ja/tai sosiaalisessa mediassa.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Lahden nuorkauppakamarin ja LINK Lahden järjestökeskuksen kanssa.

Teams ohjeet:

Saat liittymislinkin sähköpostiin ennen tapahtumaa. Koneelle ei tarvitse ladata Teams-ohjelmistoa, mutta se takaa paremman kuvan- ja äänenlaadun.  Jos osallistut sovelluksen kautta, muista päivittää se uusimpaan versioon kokouspäivänä.

Ohjeita Teamsin käyttöön löytyy https://support.microsoft.com/fi-fi/office/kokoukseen-liittyminen-teamsissa-078e9868-f1aa-4414-8bb9-ee88e9236ee4

Ystävällisin terveisin,

Kirsi Hyväri