Harkinnanvarainen yksilökuntoutus Maskun neurologisessa kuntoutuskeskuksessa

25.1.2020

Maskun neurologinen kuntoutuskeskus järjestää Kelan kustantamana aikuisen neurologisen palvelulinjan mukaista harkinnanvaraista moniammatillista yksilökuntoutusta työ- ja toimintakyvyn kohentamiseksi tai ylläpitämiseksi.

Kuntoutus toteutetaan kahdessa osassa. Kuntoutusjakso koostuu monipuolisesta yksilöllisten tavoitteiden mukaan suunnitellusta ohjelmasta. Kuntoutuja saa moniammatillisen arvion tilanteestaan sekä tietoa
ja tukea sairauden kanssa elämiseen. Huomaathan, että harkinnanvaraiseen yksilökuntoutukseen voivat hakea myös yli 65-vuotiaat.

KUNTOUTUSJAKSOON SISÄLTYY
• yksilöllisiä tapaamisia ja ryhmämuotoista toimintaa; monipuoliset liikuntaryhmät, erilaiset keskusteluryhmät sekä alustukset neurologisen kuntoutuksen kannalta tärkeistä aiheista
• monipuolista vapaa-ajan toimintaa sekä mahdollisuus kädentaitojen harjaannuttamiseen sekä itsenäisesti että ohjatusti. Osaava joukko kuntouttavan hoitotyön ammattilaisia etsii kanssasi ratkaisuja arjen helpottamiseksi. Työryhmään kuuluvat neurologi, fysioterapeutti, psykologi, sairaanhoitaja ja toimintaterapeutti sekä tarpeen mukaan mm. kuntoutussosiaalityöntekijä, kuntoutuksen ohjaaja, neuropsykologi, puheterapeutti, ravitsemusterapeutti, uroterapeutti, lantionpohjaterapeutti, seksuaalineuvoja tai lymfa- ja Voice Massage -terapeutti.

HAKU

Kuntoutusta haetaan Kelan lomakkeella KU 132. Liitteeksi tarvitaan viimeisen vuoden aikana tehty lääkärin B-lausunto tai kuntoutussuunnitelma, jossa on suositus kuntoutuksesta. Neurologinen linja tulee mainita lausunnossa, jotta kuntoutuja ohjautuisi neurologisen linjan mukaiseen kuntoutukseen. Hakemukset palautetaan liitteineen Kelan paikallistoimistoon.